«Вигідніше, ніж таксі і Uber». У Мінську запускають проект по каршерінгу

09 грудня 2016 р. 13:45

На ринок перевезень Білорусі ось-ось прийде новий гравець, який відкриє незнайому нам до сих пір послугу по каршерінгу. Орендувати машину (без водія) на короткий час, та хоч на п'ять хвилин, можна буде зі смартфона буквально одним натисканням кнопки.

У всякому разі, мінська компанія DriveTime заявляє саме про такі плани. Сервіс позиціонує себе як новий вид громадського транспорту. І більш вигідний, ніж таксі або Uber. У нас з'явилися десятки питань, головне з яких такий: як в білоруських умовах, де є жорсткі заходи по конфіскації авто за п'яне водіння, взагалі можна реалізувати такий проект? Виявилося, це усвідомлений ризик, а бізнес-модель заснована на європейських, американських і російських прикладах з поправкою на нашу специфіку. Коли ми тестували сервіс DriveNow в Берліні, то мрійливо зітхали: & laquo; Ех, нам би таке! & Raquo; Аж надто багато перешкод, в тому числі законодавчого характеру, бачилося для входження на наш ринок. Здавалося, великі гравці не підуть на ризики. Тому коли отримали прес-реліз про гучний запуск від нікому невідомої компанії, дуже здивувалися і спочатку були налаштовані дуже скептично.

Деякі сумніви були розвіяні під час зустрічі з засновниками нової компанії DriveTime & mdash; Іваном Дилевічем і Іваном Желтоногіним і представником російської фірми & mdash; розробника технології Mongeo Connected Technology Дмитром Смирновим.

& mdash; У мене брат переїхав жити до Німеччини. Перше, що він зробив, & mdash; продав машину. Зараз для пересування по місту використовує велосипед і каршерінг, & mdash; розповідає Іван Дилевіч. & Mdash; Я сам спробував сервіс і здивувався, наскільки це зручно. Так чому б не реалізувати таке в Білорусі? І ось близько року ми вже щільно займаємося проектом. Навіть приступили до тестування. Відкритий його етап намічений на січень. Готуючись до зустрічі, ми намагалися хоч що-небудь дізнатися про компанію DriveTime, але відомостей про неї практично немає. Цьому, як виявилося, є пояснення. За словами наших співрозмовників, фірма і торговий знак зареєстровані зовсім недавно & mdash; під проект каршерінга. Але засновники не новачки в оренді автомобілів & mdash; більше чотирьох років займаються прокатом машин, а отже, специфіку знають не з чуток.

На перших порах в Мінську буде близько 50 брендованих авто. Парк ще не сформований, проте критерії визначені & mdash; & Laquo; бюджетники & raquo; російського складання, в максимальній комплектації, з автоматичною коробкою передач. Це можуть бути Hyundai Solaris, Renault Sandero, Skoda Rapid та ін. Коли мова зайшла про принципи роботи, нам це дуже нагадало схему європейського DriveNow або російських & laquo; Делімобіля & raquo; і BelcaCar. Насамперед користувачеві потрібно прийти в офіс і укласти договір. До моменту запуску буде працювати кілька точок в Мінську, згодом вони з'являться і в інших містах Білорусі.

& mdash; Будуть потрібні лише паспорт та посвідчення водія, в крайньому випадку & mdash; меддовідки (якщо в правах є відмітка, що вони без висновку лікаря недійсні), & mdash; відзначили в DriveTime. Засновники компанії запевняють, що стос документів надавати не потрібно, а незабаром, не виключено, реєстрацію можна буде пройти взагалі через додаток, виславши фото паспорта і посвідчення водія. Однак є кілька суттєвих обмежень: укладати договори планується тільки з більш-менш досвідченими водіями. Які не мають достатнього досвіду може бути відмовлено.

Б & oacute; більшу частину часу наші особисті автомобілі стоять на парковках і чекають, поки ми працюємо, втамовує голод або спимо. Якщо задуматися, то машина, головне призначення якої рухатися, в основному знаходиться в статиці. Каршерінг в корені ламає такий підхід. З одного боку, гравець заробляє на максимально вигідному використанні автомобіля, з іншого & mdash; користувачі отримують можливість не прив'язуватися до конкретного транспортного засобу, але все одно мати під рукою умовно свою машину.

DriveNow | каршерінг | Мінськ | Таксі